U heeft een afspraak gemaakt bij Emergis. Wat nu?
Emergis hecht waarde aan de gemaakte afspraak en verwacht dat u op de geplande datum en tijdstip aanwezig zult zijn. Schrijf uw afspraak meteen in uw agenda, mobiele telefoon of op een andere plek waar u belangrijke informatie bewaard.

Emergis werkt met een no-showbeleid. dat betekent dat er regels zijn gemaakt rondom de voorwaardes van het maken van een afspraak bij Emergis. Alle belangrijke informatie over het no-showbeleid vindt u hieronder.

Veranderen of afzeggen van de afspraak
Voordat uw afspraak plaatsvindt ontvang u nog een aantal keer bericht met een herinnering aan uw afspraak. Dit gebeurt per mail en/of post.

Kunt u niet komen en wilt u de afspraak veranderen of afzeggen? Dan kunt u het volgende doen: Bel uw behandelaar of de manager van uw behandelaar op en plan de afspraak opnieuw. Wilt u uw afspraak afzeggen? Ook dan moet u contact opnemen met de behandelaar of de manager van uw behandelaar. Dit kan direct na de afspraak en uiterlijk tot 24 uur van te voren.

Videobellen
Is het niet mogelijk om op de afgesproken dag en tijd naar uw afspraak te komen? Verander dan uw afspraak. U kunt in afstemming met uw behandelaar ook kiezen om de afspraak via (video)bellen door te laten gaan. Het is belangrijk dat u dit zo snel mogelijk aangeeft en dit uiterlijk 24 uur voor de afspraak regelt.

Bij geen of te laat contact
U krijgt tot 24 uur voor de afspraak de ruimte om uw behandelaar of het secretariaat te laten weten dat u niet komt of de afspraak opnieuw wilt plannen. Emergis stuurt daarom een paar keer een mail of brief om u te laten weten dat u uw afspraak kosteloos kunt veranderen of afzeggen door te bellen naar uw behandellocatie.

Niet aanwezig op uw afspraak
U wordt in dit geval eenmaal opgebeld door uw behandelaar. U krijgt dan de enige en ook de laatste mogelijkheid om zonder extra kosten de afspraak door te laten gaan. Het wordt dan een (video)telefoonafspraak.

Te laat of niet aanwezig op uw afspraak
Helaas komt het soms alsnog voor dat u niet aanwezig bent op de afgesproken dag en het afgesproken tijdstip. Wanneer u geen gebruik heeft gemaakt van de optie uw afspraak te veranderen of af te zeggen tot 24 uur voor de afspraak, en ook het telefoontje van uw behandelaar niet heeft opgenomen, volgen er maatregelen. In dit geval rekent Emergis een wegblijftarief.

Wegblijftarief
U ontvangt van Emergis een factuur per post en/of mail waarin u wordt gevraagd het wegblijftarief van €50,00 te betalen. Deze kosten worden niet vergoed en moet u dus zelf betalen. Emergis rekent een wegblijftarief om een aantal redenen:

  • Het niet nakomen van een afspraak met uw behandelaar staat een soepel verloop van uw behandeling in de weg.
  • Het niet nakomen van een afspraak zorgt voor vrije tijd waarin de behandelaar een andere cliënt had kunnen helpen.
  • Er zijn altijd kosten verbonden aan het maken van een afspraken, zoals personeelskosten. Bij het niet nakomen van een afspraken worden dit verloren kosten en komen er zelfs extra kosten bij.

Uw factuur
Per post en/of mail ontvangt u een factuur. Wanneer u een vraag heeft over deze factuur kunt u telefonisch contact opnemen met het secretariaat. Het is belangrijk dat u de factuur op tijd betaald. Wanneer u niet betaald wordt u hier aan herinnerd. Kunt u niet betalen? Ook dan moet u zo snel mogelijk contact opnemen.

Bij geen bericht en bij geen betaling wordt de factuur na de herinneringen die u heeft ontvangen, overgedragen aan een incassobureau. Er komen extra incassokosten bovenop de €50,00 voor het niet betalen van uw factuur. Deze kosten betaalt u zelf.

Geen antwoord gevonden op uw vraag? Raadpleeg de FAQ-pagina hier.

Printversie van deze paginaPrint